Hiljuti alustas Nähtamatud Loomad kampaaniat, mis kutsub Selverit ja Tallinna ning Tartu Kaubamaja Toidumaailmu üles loobuma puurikanade munade müügist (märgistatud numbriga 3) aastaks 2025.

Ehk olete mõelnud, miks oleme valinud sihtmärgiks just selle kaupluseketi, mis on suure tõenäosusega paljude lemmik ja kodulähedane pood. Selverile kuulub 17,5% Eesti jaesektorist ning üle Eesti tegutseb 53 Selveri kauplust. 

Paljudele võib meie valitud lähenemine tunduda kummaline, mõne jaoks võib-olla isegi vastuvõetamatu. Selles postituses selgitame täpsemalt, miks oleme otsustanud teha kampaaniat just Selveri vastu.

Selver kirjutab oma kodulehel, et pooldab vastutustundlikku ettevõtlust

Selveri ning selle emafirma – Tallinna Kaubamaja Grupi – kodulehele sisenedes võib näha, et nende poolt märgitud põhiväärtustena on mitmel pool välja toodud vastutustundlikkus, ausus, läbipaistvus ning usaldusväärsus. Selveri kodulehel on lausa kirjas, et kliendi usalduse loomine ja hoidmine ning kvaliteetsete kaupade pakkumine oma klientidele on nende põhiliseks missiooniks. Leidsime, et ettevõtte, kes oma  kodulehel enda klientidele selliseid tõekspidamisi kinnitab, peaks näitama seda ka oma tegudes. Puurivabade munade müügile üleminek oleks üks neist sammudest, mida selles suunas astuda. Samuti lähevad nimetatud väärtused kokku ka Nähtamatute Loomade omadega. Oleme Selverile toeks igal järgmisel sammul puurivabadele munadele üleminekus aastaks 2025.

Enne Selverit korraldas Nähtamatud Loomad sarnase kampaania, kus kutsus üles Prismat loobuma puurikanade munade müügist. 

Nii nagu Eestis, tehakse samasuguseid kampaaniad ka mujal maailmas. Mitmed firmad on selliste kampaaniate tulemusel vastu võtnud sotsiaalselt vastutustundlikke otsuseid, mis on aidanud nii loomi, keskkonda kui ka inimesi. Meie koostööorganisatsioon Poolas on suutnud sellise lähenemisega veenda juba üle poolte kauplusekettidest puurikanade munadest loobuma, Soomes on seda teinud nüüdseks juba kogu jaesektor.

Kanade heaolukampaania eesmärk on, et Eestis ei peetaks enam kanu puurides

Viimaste avaldatud Kantar Emori uuringute tulemuste kohaselt ei poolda ligi 70% Eesti elanikest kanade puurispidamist ning ligi 60% vastanutest nõustub, et puurid peaksid olema lausa seadusega keelustatud. Selveril on suurepärane võimalus ja aeg tulla vastu oma klientide soovidele! 


Nähtamatud Loomad tegeleb ka tarbijate teadlikkuse tõstmisega, mis aitab klientidel poes eelistada puurivabade kanade mune. Praktika on näidanud, et tarbijate teadlikkus küll kasvab, ent aeglaselt, ning usume, et loomad ei peaks kannatama valikute tõttu, mida teevad ostjad teadmatusest. Mõistame, et hinnatundlikul tarbijal on suuremast teadlikkusest hoolimata hetkel rahaliselt keeruline langetada poes eetilisemat valikut. See oleks palju kergem, kui poelettidelt kaoks puurispeetavate kanade munad. 

Suhtleme ka Eesti munatootjatega, kes on selge sõnaga öelnud, et on valmis tootmise ümber muutma, kui jaeketid ja toidutootjad võtavad selle suhtes selge seisukoha. Seega mida rohkem poode loobub puurikanade munadest, seda tihedamaks muutub turukonkurents parema heaoluga munade vallas, mis teeb need kättesaadavamaks ka hinnatundlikule tarbijale.
Lähiaastatel hakkab kindlasti Eestis kasvama 0–2 märgistusega munade konkurents ja seetõttu ka hinnad langema. Nii on läinud kõigis riikides, kus on toimunud samasugused muudatused. Kui puurimuna kaob lettidelt, ei saa see ka enam hinnakonkurentsi pakkuda.

Vastutustundlik ettevõtlus on ettevõtete seas üha populaarsem

Suured jaeketid üle maailma nagu Walmart, Carrefour, Aldi, Lidl ja teised on juba puurikanade munadest loobunud. Suurtootjad nagu Sodexo, Aramark, Unilever, Mondelez International, PepsiCo, Nestle, Heinz, Danone, Dr. Oetker; suured hotelliketid nagu Hilton, AccorHotels, Marriott International, Best Western, Four Seasons, Louvre Hotels jpt on teada andnud, et loobuvad puurikanade munadest ning mõned on seda juba teinud. 

Eestis on sama otsuse välja kuulutanud nt Swissotel Tallinn, Hilton Park Hotell Tallinn, Sokos Hotel, NOA Resto, OKO Resto, Tuljak Resto, Naganaga, Poke Bowl McDonald’s, Vapiano, Subway, Reval Cafe, Reval Kondiiter, Rimi, Maxima, Stockmann, Prisma jpt. Nähtamatud Loomad suhtleb veel mitmete Eesti toidutööstuse ettevõtetega ning ettevõtete nimekiri, kes on teatanud puurikanade munadest loobumisest, täieneb pidevalt.

Meid huvitab väga: mis takistab Selverit tegemast seda sama?

Valisime sihtmärgiks Selveri ning Tallinna Kaubamaja Grupi, kuna usume, et suudame ühiselt koostöö ja läbirääkimiste kaudu luua loomadele paremad tingimused. Selveriga on läbirääkimised kestnud vahelduva eduga juba 2 aastat. Hoolimata meie püüdlustele leida üheskoos lahendusi parandamaks loomade heaolu, otsustas Selver, et jätkab siiski puurikanade munade müüki ning sellega toetab ka sellist iganenud ja julmimat kanade pidamisviisi nagu seda on puurisüsteemid.

Me usume, et ka Selver soovib teha õige valiku ja olla vastutustundlik ettevõte, kes hindab loomade heaolu. Selver – näita, et hoolid ning näita, et tuled vastu oma klientide tahtele. 

Selver väidab oma veebilehel, et nende missiooniks on pakkuda oma klientidele vaid kvaliteetseid kaupu. Selle kampaaniaga soovime Selverile meelde tuletada, et kanade puurispidamine ja neile kannatuste tekitamine ei too lettidele kvaliteetseid tooteid.

Seda kampaaniat tehes on meil suurem eesmärk alati silme ees. Püüdleme selle poole, et kanade puurispidamine jääks minevikku.

www.sydametuselver.ee